Reviews

Reviews over de opleiding Lerarenopleiding Spaans aan Hogeschool Utrecht

Wil jij Lerarenopleiding Spaans studeren in Utrecht? Onderstaand vind je reviews over de opleiding Lerarenopleiding Spaans aan de Hogeschool Utrecht in Utrecht. Ook staan er gemiddelde ratings van studenten over de opleiding Lerarenopleiding Spaans en de Hogeschool Utrecht in het algemeen.

Studenten over Lerarenopleiding Spaans

De reviews zijn geschreven door studenten die de opleiding Lerarenopleiding Spaans studeren of hebben gestudeerd. Kijk wat zij van deze Hbo opleiding vinden zodat je deze informatie kunt gebruiken bij je studiekeuze.

Studeer je zelf de opleiding Lerarenopleiding Spaans aan Hogeschool Utrecht? Review dan deze opleiding!

  • Onderwijsinstelling: Hogeschool Utrecht
  • Type opleiding: Hbo Bachelor
  • Plaats: Utrecht
  • Aantal reviews: 1

Review van Saskia van der Waa (24) uit Utrecht over Lerarenopleiding Spaans aan Hogeschool Utrecht

  • 24-05-14

Met deze opleiding word je opgeleid tot docent 2e graads Spaans. Naast het leren van de taal, leer je ook alle kanten van het lesgeven door middel van stages en verschillende vakken op het pedagogisch...

(Verwacht) Jaar van afstuderen:

2014

Vooropleiding

HAVO - Cultuur & Maatschappij

Waar gaat je opleiding over?

Met deze opleiding word je opgeleid tot docent 2e graads Spaans. Naast het leren van de taal, leer je ook alle kanten van het lesgeven door middel van stages en verschillende vakken op het pedagogische, interpersoonlijke, vakinhoudelijke en vakdidactische vlak. Door middel van het vak Studie & Werk (wat in alle jaren wordt aangeboden) leer je je te reflecteren op je stage aan de hand van de 7 competenties die een docent moet bezitten. Om de taal zo goed mogelijk te leren ga je ook meerdere keren op buitenland verblijf.

Komt je opleiding overeen met de verwachtingen die je ervan had? Waarom wel of niet?

Deels wel, deels niet. Het is natuurlijk moeilijk om in te schatten wat je kunt verwachten van een opleiding zodra je er aan begint. Ik denk wel dat je stages veel invloed kunnen hebben op hoe je jezelf ontwikkelt als docent. Het helpt je ook te kiezen bij welk onderwijs bij jou als docent past.

Hoeveel contacturen heb je gemiddeld per week bij jouw opleiding?

5 uren

Hoeveel tijd besteed je gemiddeld per week aan jouw opleiding?

20 uren

Wat is je mening over de locatie van je school?

Goed

Wat is je mening over de faciliteiten van je school?

Matig

Wat is je mening over de organisatie van je school?

Onvoldoende

Toelichting

De faciliteiten van de school zijn niet ideaal. Er zijn bijvoorbeeld weinig plekken waar je in alle rust aan groepsoprachten kunt werken. Als je ergens wilt zitten met een groepje of alleen zit je altijd op de gang, aan de zijkant zijn bankjes gemaakt die vast zitten en op sommige plekken zijn er studeerpleintjes gemaakt met lage onhandige banken en tafels waaraan je niet goed kunt zitten om te studeren. De organisatie van de hogeschool is zo nu en dan wat chaotisch. Je moet er altijd zelf achteraan gaan als er iets mis is gegaan, en dat is nooit in 1 keer geregeld. Daarnaast is bij de overgang naar het nieuwe curriculum een hoop chaos ontstaan rondom mijn studiepunten. Ik heb vakken van het oude en nieuwe curriculum door elkaar moeten volgen en achteraf is gebleken dat ik een vak te veel heb gevolgd. De keuze voor het overstappen van het oude naar het nieuwe curriculum in 1 jaar begrijp ik, maar ze hadden het per vakgroep nog beter aan moeten pakken. Nu ben ik bijna een heel schooljaar bezig geweest om sommige studiepunten in Osiris ingevoerd te krijgen.

Wat is je mening over de sfeer van je school?

Goed

Wat is je mening over de colleges van je school?

Goed

Wat is je mening over de docenten van je school?

Goed

Wat is je mening over de ondersteunende organen van je school?

Goed

Wat is je mening over het niveau van je opleiding?

Gemiddeld

Wat is je mening over de aansluiting van je opleiding?

Goed

Toelichting

De docenten van de opleiding zijn over het algemeen goed, alleen zitten er 2 docenten tussen die niet consequent zijn in hun functioneren. Daar ondervinden wij als studenten regelmatig last van. Een voorbeeld: laatst moesten we een tentamen herkansen, er waren 2 versies. 1 versie voor de groep studenten die het vak het vorige schooljaar hadden gevolgd en 1 versie voor de groep die het vak dit jaar heeft gevolgd. 1 van de 2 versies ontbrak, wat betekende dat ik het tentamen niet kon maken. De docent die verantwoordelijk was voor dit tentamen was in het buitenland en de 2e docent die verantwoordelijk was, werkte niet die dag. Oftewel. We konden het tentamen niet maken!

Welke kwaliteiten moeten aankomende studenten hebben om deze opleiding succesvol af te ronden?

Creatief, Gedisciplineerd, Kunnen presenteren, Gemotiveerd, Ondernemend, Samenwerkend, Stressbestendig, Zelfstandig

Waarom moeten aankomende studenten juist over deze kwaliteiten beschikken?

Als docent in opleiding moet je kunnen presenteren. Je bent eigenlijk continu aan het performen voor je leerlingen. Naast je vakken op de hogeschool moet je ook op je stage presteren. Daar komt soms een hoop stress bij kijken, daarnaast moet je in teamverband kunnen samenwerken. Je maakt op elke school deel uit van een team en bij sommige vakken moet je ook in groepsverband werken. Daarnaast moet je gemotiveerd zijn. Als je het niet helemaal ziet zitten om docent te worden moet je niet beginnen aan deze opleiding

Wat zijn volgens jou de positieve en negatieve punten van jouw hogeschool en/of opleiding?

Je gaat verplicht op buitenland verblijf. Dat is aan de ene kant positief want je leert de taal echt goed door in een spaanstalig land te verblijven. Maar ook negatief. Want doordat het verplicht is, ben je ook verplicht om zelf de kosten hiervoor te betalen. Niet iedereen heeft de middelen om dit te kunnen betalen. Zeker omdat je verblijf in het 2e en 3e jaar redelijk dicht op elkaar zitten. De hogeschool zelf is vrij onhandig ingedeeld qua infrastructuur. Zoals ik al eerder aangaf zijn de studieplekken minimaal en niet prettig om te werken.
© 2019 Intostudies
SMIT. Digitaal vakmanschap