Reviews

Reviews over de opleiding Wiskunde aan Universiteit Utrecht

Wil jij Wiskunde studeren in Utrecht? Onderstaand vind je reviews over de opleiding Wiskunde aan de Universiteit Utrecht in Utrecht. Ook staan er gemiddelde ratings van studenten over de opleiding Wiskunde en de Universiteit Utrecht in het algemeen.

Studenten over Wiskunde

De reviews zijn geschreven door studenten die de opleiding Wiskunde studeren of hebben gestudeerd. Kijk wat zij van deze Wo opleiding vinden zodat je deze informatie kunt gebruiken bij je studiekeuze.

Studeer je zelf de opleiding Wiskunde aan Universiteit Utrecht? Review dan deze opleiding!

• Onderwijsinstelling: Universiteit Utrecht
  • Type opleiding: Wo Bachelor
  • Plaats: Utrecht
  • Aantal reviews: 1

Review van Margot van Es over Wiskunde aan Universiteit Utrecht

• 07-06-12

2013

De studierichting waar ik een review over wil geven is:

Wiskunde en Toepassingen

Binnen de Bachelor Wiskunde kun je in Utrecht kiezen voor "Wiskunde en Toepassingen". Het eerste studiejaar is vrijwel gelijk aan de normale Wiskundestudie, op Analyse na. Ook zijn er een aantal tweedejaars vakken verplicht. Je legt dus een goede basis op wiskundig gebied. Naast deze basis zijn er de zogeheten clusters waar je uit kunt kiezen. Je kunt vakken volgen van natuurkunde, informatica, kunstmatige intelligentie, biologie, aardwetenschappen, economie en ook vakken volgen die op educatie zijn gericht. Er is heel veel keuze. Binnen deze vakgebieden volg je natuurlijk wel de wiskundige vakken. Zo pas je jouw wiskundige kennis al binnen je bachelor toe in jouw interessegebied!

Komt deze studierichting overeen met de verwachtingen die je ervan had? Waarom wel of niet?

Ik heb me goed ingelezen in het programma, daarom wist ik wat ik kon verwachten. De keuzes die je krijgt, zorgen wel voor een grote eigen verantwoordelijkheid voor het plannen van je studie. Het is een kleinschalige opleiding, wat mij persoonlijk erg aanspreekt. Het contact met de docenten is goed.

Wat vind je van de kwaliteit van de colleges?

Goed

Wat vind je van de docenten?

Goed

Hoe sluit deze studierichting aan op je opleiding?

Uitstekend

Wat is het niveau van deze studierichting?

Hoog

Toelichting

Met een VWO diploma in een natuurprofiel heb je zeker genoeg voorkennis. Enige voorliefde voor wiskunde is natuurlijk wel gewenst. Wel wordt er van je verwacht dat je hard werkt. Er zijn redelijk veel colleges per week (zo'n 20 uur), gegeven door goede docenten.

Analytisch, Beheerst Engels, Gedisciplineerd, Gemotiveerd, Zelfstandig

Voor sommige vakken zijn er boeken in het Engels, dus dit moet je beheersen. Verder heb je voor wiskunde natuurlijk analytische vaardigheden nodig. Naast de colleges zul je gedisciplineerd genoeg moeten zijn om thuis zelfstandig opdrachten te maken, wiskunde oefenen is immers heel veel sommetjes maken. Enige motivatie voor het vakgebied heb je daar wel bij nodig.

Positief is de brede basis die je legt, en het toepassen van je kennis in het vakgebied wat jou interesseert. Negatief is dat alle keuzes die je hebt in de clusters soms moeilijk te plannen zijn, omdat je vakken volgt bij verschillende faculteiten van de UU.